Doluluk oranlarının düşük kalması üzerine birçok otel fiyatlarında indirime gitti. Bazı tesislerde fiyatlar, erken rezervasyon döneminin yüzde 20-25 altına çekildi.
Ekonomim’den Selenay Yağcı’nın haberine göre; Otellerde doluluk oranları istenilen seviyelere ulaşmayınca, son dakika satışlarında büyük indirimlere gidildi. Konaklama sektörü, artan boş oda sayısını azaltabilmek için fiyatları aşağıya çekti. Öyle ki fiyatlar neredeyse 2024 seviyelerine geriledi. Bazı bölgelerde 2025’in başına kıyasla yüzde 20-25 oranında düşüş yaşanırken, kimi otellerde erken rezervasyon fiyatlarının bile altına inildi. Turizmciler ise bu durumun sektöre zarar verdiğini düşünüyor. Özellikle yüksek sezonda yapılan indirimlerin erken rezervasyon fiyatlarının altına düşmemesi gerektiğini vurguluyorlar.
Erken rezervasyon döneminde “yüzde 40’a varan indirim” vaadiyle oda satan bazı otellerin, yüksek sezonda yeni indirimlere gitmesi tüketicilerin tepkisini çekti. Tüketicilerin şikayetlerinde ortak nokta, erken rezervasyonun güvenilirliğinin sorgulanmaya başlanması. Bir tüketici, erken rezervasyon sürecinde 56 bin lira ödeyerek satın aldığı otel odasının, sezon ortasında yapılan indirimlerle 41 bin liraya düştüğünü dile getirdi.
“Her sektörde olduğu gibi kötü örnekler olabiliyor”
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başdanışmanı Hamit Kuk, otelin yaptığı indirim, hiçbir şekilde erken rezervasyon fiyatlarının altına düşmemesi gerektiğini vurguladı. Ancak her sektörde olduğu gibi turizmde de kötü örnek olabildiğine dikkat çeken Kuk, “Normalde erken rezervasyon indirimleri yüzde 30-40 arasında değişir. Son dakika satışlarında işini doğru yapan oteller bu oranın altına inmez, en kötü ihtimalle erken rezervasyonda sunduğu indirimleri uygular. Çünkü müşteriyi erken rezervasyondan soğutmamak, sektöre güveni korumak zorundayız” dedi. Kuk, bu tür uygulamaların sektörde istisna olduğunu da vurgulayarak, “Bazı işletmeler yanlış yöntemlere başvurduğunda, maalesef bu durum tüm turizm sektörüne olumsuz yansıyor. Önce fahiş fiyatlarla piyasaya çıkıp, işler kötü gidince erken rezervasyon dönemindeki fiyatların da altına düşen tesisler var. Oysa bu yapılmamalı. Çünkü turizmde asıl öncelik müşteri memnuniyeti” diye konuştu.